Internet projecten

Innovatieve projecten op het web

De Raedskamer ontwikkeld internetsites rondom de thema’s wonen, werken en leven. Informatieve, innovatieve en handige internetsites.

Onze portefeuille bestaat onder andere uit de volgende sites:

Makje.nl : open woning database

Open database breekt online woningmarkt open.

Leeuwarden – Eén database waarin iedereen zijn huis gratis te koop kan zetten, en waar elke woonsite gratis woningaanbod uit kan halen. Deze zogenaamde ‘open source’ benadering van de woningmarkt ligt ten grondslag aan de nieuwe website www.Makje.nl, die deze week is gelanceerd. De site is niet voor woningzoekers, maar voor verkopers (particulieren en makelaars) en websites die woningaanbod vertonen.
Open woningdatabase Makje werkt eenvoudig: iedereen kan met behulp van één formulier gratis woninginformatie plaatsen én wijzigen. Een woning die is opgenomen in de database van Makje, wordt automatisch doorgeplaatst in een breed palet van woonsites. Wijzigingen worden dus ook snel doorgevoerd. Voor verkopers, particulier of professioneel, is het gemak evident. Voor makelaars biedt Makje.nl bovendien ook nog het gemak van plaatsing door middel van zogenaamde XML-koppeling. Hiermee kunnen zij woningen uit hun eigen database volledig automatisch plaatsen in de open woningdatabase van Makje.nl.
Wie zijn woning via een van de tientallen woonsites te koop aanbiedt, heeft al snel een probleem. Veel woonsites halen namelijk bij elkaar het woningaanbod op met behulp van zogenaamde ‘spidertechniek’.
Hierdoor gaat de ‘gepubliceerde’ woninginformatie een eigen leven leiden, stelt Siske Kroeger van Raedskamer, het bedrijf dat het initiatief voor Makje.nl heeft genomen. “Wil je bijvoorbeeld iets wijzigen, zoals de foto’s of de vraagprijs, dan blijkt het heel lastig om overal de juiste informatie geplaatst te krijgen. En ook verwijderen is een groot probleem. Daardoor staan huizen nog op internet te koop terwijl ze al lang verkocht zijn. Vooral voor makelaars wordt dat probleem steeds groter. Aan deze ergernissen maakt Makje.nl een einde.”
Het openstellen van de woningdatabase biedt een onorthodoxe oplossing voor problemen in de online huizenmarkt van dit moment. “Iedereen profiteert van deze open source benadering”, stelt Kroeger. “Kopers krijgen betere informatie, particuliere verkopers en makelaars hebben het makkelijker en woonsites vergroten hun aanbod als ze van onze database gebruik maken. Dat levert ze meer bezoekers op. Daarnaast kunnen woonsites beschikken over alle woninggegevens en zijn ze af van foutgevoelige spidertechniek. Ook verdwijnen bezoekers daardoor niet meer van hun site omdat ze doorklikken naar de sites, waar de informatie van afkomstig is. Wij zien Makje.nl dan ook niet als concurrent maar als instrument. Een instrument waar alle partijen hun voordeel mee kunnen doen.”
Voor alle belangstellenden is uitgebreide informatie te vinden op www.makje.nl.

›› makje.nl

Over woonportaalnederland.nl

Regionale informatie rondom het thema wonen.

Woonportaalnederland.nl is een initiatief van Raedskamer Internet.
De Raedskamer is al een aantal jaren actief op het internet. Met sites als www.beteradvies.nl en www.huisadvertenties.nl hebben zij hun eerste voetstappen op het internet gezet.
Uit de markt komt echter een steeds sterkere roep naar regionaal georienteerde sites. Een inwoner van Groningen is meestal op zoek naar informatie en bedrijven in de eigen regio. Er zijn maar een paar informatieve woonsites te vinden op het internet. Deze zijn allen landelijk gericht. Als inwoner van bijvoorbeeld Groningen heeft u echter weinig aan aanbiedingen die alleen gelden in het westen van het land.
Zeker als nieuwe inwoner van een provincie is het vaak lastig de juiste weg te vinden in het totale aanbod van bedrijven. Om in deze behoefte te voorzien is de Raedskamer begonnen met het inventariseren van woon-gerelateerde bedrijven. Het is de bedoeling om in de toekomst een volledig aanbod te krijgen.
WoonportaalNederland bestaat momenteel uit:

 ›› woonportaalFriesland.nl
 ›› woonportaalGroningen.nl
 ›› woonportaalDrenthe.nl

Over beteradvies.nl

Uw wegwijzer in verzekeringen.

Beteradvies.nl is een wegwijzer in verzekeringen.
Ontdek de beste voorwaarden tegen de laagste premies. U vindt op de site een selectie van verzekeringen van bewezen maatschappijen met balans tussen kwaliteit en premie.
Bereken uw premies en kijk hoeveel u kunt besparen.
 ›› beteradvies.nl

Over camper-verzekeringen.nl

Speciaal voor uw camper.

Speciaal voor kampeerauto’s hebben we een aparte internetsite opgezet: camper-verzekering.nl.

Op deze site staat de kampeerauto verzekering centraal. Met mogelijkheden tot het berekenen, het opvragen van een offerte en het direct afsluiten van een camper verzekering.

Daarnaast organiseren we een jaarlijkse camper fotowedstrijd.
 ›› camper-verzekering.nl

Huisadvertenties.nl

Uw woning gratis verkopen via huisadvertenties.nl

Geen verborgen extra kosten op nieuwe woning-verkoopsite
Huisadvertenties.nl is écht gratis
LEEUWARDEN – Particulieren die hun huis zelf via internet willen verkopen, kunnen vanaf vandaag terecht op de site www.huisadvertenties.nl. Het is een van de weinige sites die nog echt geheel gratis is. Behalve het kosteloos adverteren, is ook het plaatsen van foto’s en het raadplegen van de helpdesk helemaal gratis.
Steeds meer consumenten willen graag hun huis verkopen zonder de relatief hoge kosten van een makelaar. Internet is daar sinds enkele jaren hét medium bij uitstek voor, maar ook hier wordt de particuliere huizenverkoper steeds vaker geconfronteerd met plaatsingskosten voor de advertentie
of de foto’s.
De praktijk leert dat kopen via internet zonder een foto van het object te kunnen zien, niet werkt. Op huisadvertenties.nl is het plaatsen van vijf foto’s van het te verkopen huis echter wél geheel gratis.
Bovendien beschikt initiatiefnemer Raedskamer Internet over een helpdesk die de huizenverkoper kan helpen met het plaatsen van de woningadvertenties en de foto’s. Hoewel steeds meer mensen hun weg op internet weten te vinden, betekent dat nog niet dat iedereen ook zelf eenvoudig een advertentie kan plaatsen en foto’s op het juiste formaat kan brengen. De helpdesk is er ook om andere vragen te beantwoorden, meestal dezelfde dag nog. Ook deze service is helemaal kosteloos.

Raedskamer Internet heeft al sinds de opkomst van internet ervaring opgedaan met de combinatie internet en makelaardij. Daardoor beschikt het nieuwe initiatief huisadvertenties.nl meteen over een landelijk dekkend aanbod van koop- én huurwoningen. Dit aanbod wordt nog versterkt door samenwerking met makelaars in heel Nederland. Daarnaast bevat de database ook een interessant internationaal aanbod.

Huisadvertenties.nl is geen commercieel getinte site. De bezoeker wordt niet bedolven onder knipperende advertenties, banners of pop-ups en dat wordt als zeer positief ervaren. "Wij zijn aanhanger van de subtiele aanpak. Je vindt op onze site alleen verwijzingen naar gerelateerde informatie, in ons geval dus alleen makelaars die opereren in de regio van de woning waarmee geadverteerd wordt", aldus Derek Scholte van Raedskamer Internet. "

Wie zijn huis op de nieuwe site te koop aanbiedt, hoeft niet bang te zijn voor ongewenste reclame van (malafide) makelaars die alle woningsites afstruinen en woningaanbieders ongevraagd benaderen. Op huisadvertenties.nl wordt het e-mailadres afgeschermd voor de kijkers.

›› naar huisadvertenties.nl

Assurantiecollectief.nl

Voordeel voor de tussenpersoon, de verzekeraar en de aangesloten specialisten

Assurantiecollectief is de verbindende faktor tussen diverse (specialistische) disciplines op het gebied van klantenbeheer, (financieel) advies en productkennis. Assurantiecollectief werkt hiervoor samen met landelijk opererende en kwalitatief hoogstaande organisaties.

Door maatregelen van de overheid en de AFM worden er steeds hogere eisen gesteld aan het niveau van dienstverlening van de assurantie tussenpersoon (ATP). Vooral de kwaliteit van het advies moet sterk
verbeterd worden. De gemiddelde ATP kan echter steeds moeilijker voldoen aan de gestelde eisen.

Een belangrijk thema voor de AFM is het centraal stellen van het klantbelang door product-aanbieders. Dit biedt de meeste kans dat klanten op een eerlijke manier worden behandeld. Tevens richt de AFM zich op het verhogen van de kwaliteit van het advies met betrekking to complexe producten door aanbieders, adviseurs en bemiddelaars.

De AFM besteedt ook veel aandacht aan advies met betrekking tot vermogensopbouw. Deze specifieke
vorm van advies stelt hoge eisen aan de adviseur. Daarnaast is de ondersteuning vanuit verzekerings-
maatschappijen sterk afgenomen, de selectie criteria voor een aanstelling steeds scherper geworden, en
staan de provisies zwaar onder druk.

Vroeger fungeerde de accountmanager van de verzekeraar als klankbord voor de ATP. Bij moeilijk te
verzekeren klanten en/of ingewikkelde assurantie-vraagstukken kon de ATP vaak rekenen op de expertise en know-how van de verzekeraar. De verzekeraars trekken zich de laatste jaren echter steeds verder terug, bezuinigingen leiden tot een vermagering in de ondersteuning door accountmanagers.

De realiteit is dat de gemiddelde tussenpersoon te weinig expertise in huis heeft om (in de nabije toekomst) aan de gestelde eisen te voldoen. Om te overleven zal de ATP moeten gaan samenwerken en gebruik gaan maken van externe (specialistische) kennis.

Assurantiecollectief helpt de ATP hierbij. Assurantiecollectief is de verbindende factor tussen diverse (specialistische) disciplines op het gebied van klantenbeheer, (financieel)advies en productkennis.

›› naar assurantiecollectief.nl